Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΕΡΙ ..."ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ"


(μια σύντομη απάντηση στον συμπολίτη μου γραμματέα της ΚΠΕ του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη)
 
Ακόμη κι' ο έχων "καρδίαν μυλωνά", είναι γνωστόν πως δύναται να διαθέτει "λόγον επισκόπου", αγαπητέ (και εν Ηρακλείω) συμπολίτα. Κι' άλλωστε, ακόμη και το παράλογον, είναι γνωστόν πως δια "σοφισμάτων" μπορεί να φανεί λογικόν και εναπόκειται στην δεινότητα της εκφράσεως ("τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα", λαϊκιστί), το...αναποδογύρισμα της αλήθειας. Διότι, να προσπαθείς να παρουσιάσεις το κόμμα σου ως ...προοπτική για το μέλλον, μάλλον εκεί παραπέμπει. Κατά την έννοιαν ταύτην λοιπόν, είναι ένα εξαίρετον "πόνημα δια την αντιστροφήν του αυτονοήτου" το κείμενόν σου. Όμως δεν είναι τούτο το θέμα μας. Κι' ούτε θ' αναφερθώ στα όσα...δικαστικής αρμοδιότητος περί "εγκλημάτων" και τα τοιαύτα αραδιάζεις. Θα σταθώ μόνον στην έκφρασή σου περί ..."εγκληματικών ιδεών". Γνωρίζεις βέβαια πως ο όρος "έγκλημα" προέρχεται από το ρήμα "εγκαλώ" κι' εγώ, δια την οικονομίαν του λόγου, αλλά και διότι δεν έχω το είδος εκείνο της ...ανατροφής να προσβάλλω προσωπικά τους ανθρώπους, τοιουτοτρόπως το εκλαμβάνω στο κείμενο. Αφού δημόσια μας "εγκαλείς" λοιπόν για Ιδέες, δικαιούμαι κι' εγώ να παραθέσω δημόσια τις Ιδέες για τις οποίες μας "εγκαλείς" : Κατ' αρχήν πιστεύουμε στη Φυλή. Και καμμιά κατάχρηση και ιστορική υπερβολή δεν είναι ικανή να μας κάνει ν' αναιρέσουμε την αντίληψή μας. Διότι μ' αυτή τη "λογική", θα πρέπει να θεωρηθεί καταδικαστέα και η Ελευθερία, επειδή, υπερβάλλοντας κάποιοι, μπορεί και ως ασυδοσία να την ερμηνεύσουν. Πιστεύουμε στο Έθνος, θεωρώντας το όχι ιδεοσχηματικό κατασκεύασμα, αλλά την οντότητα-έκφραση της εν συνειδήσει φυλής. Και καμμιά αποκρουστική "αντικομμουνιστική" κι' εθνοκαπηλευτική ρητορική του παρελθόντος, δεν είναι ικανή να μας στρέψει στην εθνομηδενιστική ατραπό. Πιστεύουμε στην Πατρίδα, τη γη των πατέρων, δακρύζουμε κοιττώντας στο χάρτη τα δαντελωτά παράλια της Μικρασίας και πέραν των όποιων κατ' ιδίαν μεταφυσικών προβληματισμών μας, ένας μαρμαρωμένος βασιλιάς μας φωνάζει "εγέρθητι" κάθε που βλέπουμε τον τρούλλο της Αγιά-Σοφιάς. Το σκοινί της αγχόνης στο λαιμό του Παλληκαρίδη, είναι βρόγχος και στο δικό μας λαιμό και τη γη της Βορείου Ηπείρου μας, δεν θα την πούμε ποτέ ...νότια Αλβανία. Μα, βασική μας Ιδέα, ήταν, είναι και θα παραμένει εσαεί η αντίληψη πως το εθνικό ζήτημα και το κοινωνικό ζήτημα, είναι ένα και το αυτό ζήτημα. Πρεσβεύουμε τον ανταλλακτικό και μόνο χαρακτήρα του χρήματος, εναντιωνόμαστε στο άυλο χρήμα και στον τοκισμό και θεωρούμε πως ο πλούτος διαφθείρει το ίδιο με την ένδεια. Θεωρούμε Ιερή την φύση του κόσμου κι' αρνούμαστε τη "λογική" της υπερπαραγωγής που τον γεμίζει σκουπίδια. Και τέλος, είναι πεποίθησή μας, πως μοναδική κοινωνική ολοκλήρωση, είναι η δημιουργία πολιτισμού κι' οι πολιτισμοί είναι μόνον εθνικοί. Η οικουμένη για μας είναι ένα αρμονικό σύνολο εθνικών πολιτισμών και η "πολυπολιτισμικότητα" δεν είναι παρά μια εξωπραγματική επιδίωξη ύποπτων κέντρων που προωθούν την εθνοαποδόμηση, όχι με "ιδεολογικό" αλλά με συμφεροντολογικό κίνητρο. Αυτές είναι οι Ιδέες μας, αγαπητέ συμπολίτη, για τις οποίες μας ..."εγκαλείς", θεωρώντας (καλοπροαίρετα) πως (ως"δημοκράτης") δεν εννοείς προφανώς πως υπάρχουν Ιδέες κατά την τρέχουσα έννοια "εγκληματικές" κι' αυτούς που τις πρεσβεύουν ..."κακήν επιρροήν δια την νεότητα", δια να ανακαλέσωμεν εν τη μνήμη ημών τους αλήστου μνήμης ηθικολογούντες (ενίοτε δε και ...εν κρυπτώ πεοθηλάζοντες) "συμπεριφοριστές" ...άλλων χρόνων.  Εκτός αν θεωρείς κι' ως ...τρέχουσα "αναγκαιότητα" την ...Ιερά Εξέταση κι' ως ..."μάγισσες κακές", ζητάς να ριχτούν στην πυρά Χρυσαυγίτες...
Υ.Γ. "Συ είπας" περί ...Βαϊμάρης, συμπολίτη μου. Μα αν η αφετηρία των πολιτικών προβληματισμών σου δεν επιτρέπει να ξεφύγεις από τα τετριμμένα, δεν φταίν' οι Ιδέες μας. Δοκίμασε λίγο να προβληματιστείς πάνω σε τούτο : Δεν θα 'ταν αντίφαση από μέρους μας, από τη μια να καταγγέλλουμε τον "παρλαμεντισμό" ως νόθευση της κοινοτικής δημοκρατίας κι' απ' την άλλη να πρεσβεύουμε  τον εθνοσυγκεντρωτισμό αντί τον εθνοκοινοτισμό ; Αναγνώρισέ μας, αν θες το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό κι' άσε τα περί ..."ναζισμού" κατά μέρος. Δεν είν' οι Ιδέες, αλλά τα δόγματα που οδηγούν στα "ατομικά ή συλλογικά εγκλήματα".  Είν' η ατομική ή συλλογική ιδεοληψία αυτή που τα προκαλεί. Και τα δόγματα δεν είναι Ιδέες αλλά ιδεοσχήματα, δηλαδή αυστηρά οριοθετημένα παράγωγα του μυαλού. Το 'χω ξαναγράψει και ξαναπεί, θα το ξαναπώ και θα το ξαναγράψω και τώρα : Είναι διττή η ερμηνεία του "δόγματος" : Είναι τόσον η αντιστροφή της φυσικής οδού που οδηγεί στο συμπέρασμα, το "ουρανοκατέβατο" δηλαδή "συμπέρασμα" που εκ των υστέρων καλείσαι να "τεκμηριώσεις", όσον και η απολυτοποίηση και αναγωγή σε απόλυτο, ενός σχετικού παράγοντα. Και (μεταξύ μας), αν αναζητήσεις την "πνευματική" ρίζα τούτης της διαστροφής, μάλλον δεν πρόκειται να τη βρεις στο "ναζισμό", αλλά σε κάποια, ως...θύματα του "ναζισμού" πολυδιαφημιζόμενα ..."χωράφια". Και μιας και ...περί φυλής η συζήτηση, σου λέω ευθέως πως η ...αρνητική (αποφατική) απολυτοποίηση του φυλετικού παράγοντα, είναι το ίδιο εγκληματική με τη...θετική (καταφατική) απολυτοποίησή του. Χώρια που ο "φυλετικός", δεν είναι ο μόνος ιστορικός παράγοντας που απολυτοποιήθηκε οδηγώντας όπως λες, σε "ατομικά ή συλλογικά εγκλήματα". Μόνο που "δεόντως" (κι' ενόχως) αποσιωπούνται των άλλων. Είμαι ..."απολύτως" βέβαιος πως κατάλαβες Νίκο μου. Χαιρετισμούς...

ΟΔΥΣΣΕΥΣ  ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΤΑΞΕΙΔΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ ΒΕΛΙΕ...

Του "τέλους" δεν ήθελα να 'ναι "προσφώνηση", τούτο το κείμενο. Μας πώς να μπορέσεις να κρύψεις το νότισμα, που υγραίνει τα μάτια αθέλητα, όταν το ανερμήνευτο "είναι" της αληθινής έκφρασης "καπακιάζει" τα περιττά και τα ...έχοντα "στόχους", "σκοπούς" και "ωφέλη", ...σκευάσματα λόγου ;  Κι' είναι αληθινή η προσμονή, όλα τούτα ν' ακυρωθούν απ' την εξέλιξη, κι' ας μοιάζει ο γράφων ηλίθιος, σαν κι' εκείνον που πρόκαμε να "προβλέψει", εκείνο που τελικά έμεινε έρμαιο, ως γεγονός κι' "αποτέλεσμα", κι' αποδείχτηκε "ψεύτης".  Το 'χω ξαναγραμμένο σε τούτο το "βήμα", πως είναι ο θάνατος που επικυρώνει τη μεγαλοσύνη του βίου ή ακυρώνει ό,τι πρωτύτερα φάνταζε μεγαλειώδες, στομφώδες κι' εν τέλει δεν ήταν παρά λόγου ανάξιο και "μικρό".  Μα ο συνειδητός δρόμος για τον βέβαιο θάνατο, ο δρόμος που εξαγνίζει, είναι ό,τι ξεμακραίνει τον άνθρωπο από…

Η Χρυσή Αυγή στο Μνημόσυνο της Α’ Μοίρας Καταδρομών στο Μάλεμε Χανίων - Φωτορεπορτάζ

Κυριακή 31 Ιουλίου, Στρατόπεδο 1ης Μοίρας Αλεξιπτωτιστών, Μάλεμε Χανίων.Ο Ελληνισμός τιμά τους Ήρωες της Α’ΜΚ που συνέτριψαν τον Αττίλα στην Κύπρο το 1974. Από αυτό το τιμημένο Στρατόπεδο ξεκίνησαν οι 300 ηρωικοί Καταδρομείς, που με Διοικητή τον Γεώργιο Παπαμελετίου έγραψαν νέες σελίδες δόξας και πολεμικών κατορθωμάτων στην Ελληνική Ιστορία. Κλιμάκιο της Τ.Ο. Χανίων της Χρυσής Αυγής έδωσε το παρόν στην εκδήλωση. Ο εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής με τον Διοικητή της 1ης Μοίρας Αλεξιπτωτιστών: Η Πολεμική Σημαία της Α’ Μοίρας Καταδρομών: Οι Αλεξιπτωτιστές του Αγήματος Απόδοσης Τιμών: Έφεδροι Καταδρομείς τραγουδούν το ριζίτικο: Ριπές στον αέρα συνοδεύουν το προσκλητήριο νεκρών:

ΑΚΟΥ ΥΠΑΣΤΥΝΟΜΕ ΛΩΛΗ...

Ώστε, είναι "οι άλλοι" που γύρω σου έστησαν τείχη, "συνάδελφε" υπαστυνόμε , που ευκαιρία βρήκες, απ' τον Καβάφη ν' απαγγείλεις, ό,τι σε ...βόλεψε. "Οι άλλοι", λοιπόν. Αυτός ο "βραχνάς", που, ενίοτε,  λειτουργεί σαν άλλοθι, για όσα οι ίδιοι εκλαμβάνουμε σα στάση ανερμήνευτη των υπολοίπων που ζούμε ανάμεσά τους. Μόνο που αυτοί "οι άλλοι", στη δική σου ...περίπτωση, γεννήθηκαν από την ίδια φυσική διεργασία που κι' ο ίδιος γεννήθηκες : είναι όταν το σπερματοζωάριο συναντά το ωάριο και γεννά τη ζωή. Το ..."πίσω σύντροφοι, πέσαμε σε σκατά", που εν εκ των σπερματοζωαρίων ανακράζει ενίοτε, δεν έχει να κάμει με κείνη τη λειτουργία της φύσης, "συνάδελφε" υπαστυνόμε, που ανασύρει εκ του "μη όντος" το "ον". Πώς να το κάμωμε ; Πολλοί θα θέλανε να ...χτυπούνε τα δάχτυλα και να ...φυτρώνει ψωμί, αλλά μέχρι να "βγει" το ψωμί, χρειάζεται σπορά και θέρισμα κι' άλεσμα και ζύμωμα και ψήσιμο…