Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΚΟΥ ΠΑΠΑ-ΑΝΤΡΕΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ (2)



Καταρχήν να σου συστηθώ : Είμαι απ' τη μέσα μπάντα τση Μεσαράς, πίνω κρασί και ρακή, γροικώ Σκορδαλό και Μουντάκη και Κλάδο, είμαι γεννημένος το '64 και ως εκ τούτου, δεν έχω καμμιά υποχρέωση ν' αποδείξω πως δεν ήμουνα ...ταγματάρχης στη στρατιά του φον Πάουλους. Ωστόσο, μιας κι' αρχίσαμε με τη μουσική του νησιού μας, θα σου πω μια μικρή ιστορία : μικρό με σέρνανε σε κείνα τα κέντρα που 'χανε στηθεί σωρηδόν στη δεκαετία του '70 και ειδικά σ' ένα τέτοιο στη λεωφόρο Κνωσσού κι' επειδή βαριόμουν αφάνταστα, την κοπανούσα στο δρόμο. Απέναντι λοιπόν απ' αυτό το κέντρο, βρισκόταν ένα άλλο που το λέγανε "Βολόσυρο". Κι' από κει άκουγα μια λύρα που μου φαινόταν διαφορετική απ' τις άλλες. Στεκόμουνα και την άκουγα σχεδόν εκστατικά, χωρίς να μπορώ να προσδιορίσω τι 'ταν αυτό που με ελκύει σ' εκείνη ειδικά τη λύρα. Ήταν η λύρα του χωριανού σου, του Ψαραντώνη. Αλλά δεν ήταν μόνον αυτό. Μεγαλωμένος σε πόλη (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις ανθρώπινες σχέσεις), αναγκαστικά και ξεσπιτωμένος λόγω μετάθεσης του πατέρα μου, απ' το χωριό μου, βρέθηκα περαστικός σ' εκδρομή οικογενειακά απ' το δικό σου χωριό, όπου έτυχε να γίνεται γάμος στην πλατεία. Οι χωριανοί σου μας φώναξαν στο γλέντι χωρίς να μας ξέρουν, μα πιο πολύ εντύπωση μου 'καμε ένας νέος άνθρωπος που άκουσε πως ο πατέρας μου ήταν φίλος του δικού του πεθαμένου πατέρα και μας πήρε στο σπίτι, μέσα απ' το γάμο για να μας κάμει τραπέζι. Απλά αισθανόμενος πως πράττει ένα χρέος στον πρόγονο. Μου 'καμε επίσης εντύπωση ένας χορός που δεν είχα ξαναδεί, όπου γυναίκες και άντρες χόρευαν ανοιγοκλείνοντας έναν κύκλο. Είναι ο ωραιότερος χορός που είδα μέχρι σήμερα. Έτσι, γνώρισα κι' αγάπησα το χωριό σου μικρός. Αλλά γνώρισα και πολλούς χωριανούς σου στο διάβα του βίου μου και δεν έτυχε να παραχθεί μέσα μου εκείνο το αίσθημα που με λύπη μου βλέπω να διακατέχει πολλούς, γνωστό ως "αντιανωγειανισμός". Μια χυδαία γενίκευση, που κρύβεται πίσω από μια ψευδεπίγραφη καταγγελία "τοπικισμού" που τις περισσότερες φορές δεν είναι παρά φθόνος για το χωριό σου και για την ικανότητα των Ανωγειανών να στέκονται στα πόδια τους κάτω κι' από τις πιο αντίξοες συνθήκες. Και γνώρισα μέσα από διηγήσεις του πατέρα μου κυρίως γι' αυτές τις συνθήκες, γιατί κάποιοι χωριανοί σου είχαν χειμαδιά στο χωριό του, σε καιρούς δύσκολους που 'θελαν οι άνθρωποι και ...τα κουκιά "κακόψητα" για να μην "πίνουν" πολύ λάδι, απ' τη φτώχεια. Έμαθα και για κείνο το πρότυπο σύστημα κοινοτικής οργάνωσης που 'χαν οι κτηνοτρόφοι της Νίδας με τους κατανεμημένους ρόλους, κι' αυτό για έναν κοινοτιστή, όπως επίτρεψέ μου να αυτοπροσδιορίζομαι, είναι πυξίδα για τον δρόμο που πρέπει η ελληνική κοινωνία ν' ακολουθήσει αν θέλει να επιβιώσει. Ωστόσο έμαθα και για έναν χωριανό σου, βοσκό, που λεγόταν Μάνωλας Χαιρέτης, κι' είχε στη βούργια του, πριν τον πόλεμο, ένα βιβλίο και διακήρυττε τον θαυμασμό του για τον συγγραφέα του. Ήταν το βιβλίο "Ο Αγών μου" του Χίτλερ. Κι' όμως, ο άνθρωπος αυτός, προς τιμήν του, μέσα στην κατοχή βγήκε στο βουνό κι' έγινε αντάρτης και ορθώς έπραξε. Διότι, μπροστά του έβλεπε τον Γερμανό κατακτητή. Και δεν ήταν υποχρεωμένος να ξέρει για τη σύγκρουση των τοκογλύφων με τον άνθρωπο που αμφισβήτησε το δικαίωμά τους να τοκίζουν το χρήμα, ούτε για τις συνωμοσίες των "συμμάχων" μας που τον έφεραν κατακτητή σ' έναν τόπο που, όπως ο ίδιος λέει στην "Πολιτική Διαθήκη" του, είχε κάθε λόγο να μην έρθει. Με αποκάλεσες "φασίστα". Νομίζεις πως πρέπει ν' απολογηθώ εγώ, επειδή κάπου κάποτε μια καρικατούρα Καίσαρα, νόμιζε πως ήταν ο Καίσαρας και κάποιες καρικατούρες λεγεωνάριων, νόμιζαν πως ήσαν λεγεωνάριοι ; Αλλά και τέτοιοι να 'σαν (που δεν ήσαν), η καρδιά η δική μου θα ΄ναι πάντα με τους Υπέρ της Αχαϊκής Συμπολιτείας Πολεμήσαντες. Αλλά μια και μιλούμε για "εγκλήματα του φασισμού", πες μου ποιος "φασισμός" υπαγόρευσε τα αντίστοιχα εγκλήματα αυτών που πολέμησαν (υποτίθεται) το "φασισμό", την ώρα ακριβώς που (υποτίθεται) τον πολεμούσαν ; Αποκτηνώνεται ο άνθρωπος στον πόλεμο παπα-Αντρέα, κι' ίσως σκόπιμα κάποιοι αγνοούν πως ο ορφικός ύμνος στον Άρη, δεν είναι παρά μια παράκληση στον θεό του πολέμου να προστατέψει τον πολεμιστή, απ' το να μετατραπεί από ήρωας σε κτήνος. Σαν και κείνα τα κτήνη του πρωσσικού μιλιταρισμού (τα άσχετα με την οποιαδήποτε "ιδεολογία") που με τη συνεργασία ανιδεολόγητων κοινών προδοτών που λέγονταν απ' το λαό "γκεσταμπίτες" ισοπέδωσαν το χωριό σου. Οι προδότες, που οι ίδιοι θα 'ταν, όποιος κι' αν ήταν ο κατακτητής. Και οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ στην Κύπρο, έδωσαν μια σαφέστατη περιγραφή των "ψυχικών" χαρακτηριστικών τους για να προσδιορίσουν ακριβώς τα στοιχεία σύνθεσης της προσωπικότητάς τους αναφερόμενοι στους συνεργάτες των ("συμμάχων" μας στον πόλεμο) Εγγλέζων αποικιοκρατών. Δεν έχω τίποτε προσωπικό μαζί σου παπα-Αντρέα, πίστεψέ με. Και παρά τις όποιες μου "μεταφυσικές" ανησυχίες που με κάνουν να στέκομαι, όποτε 'ρθω κατά τα μέρη σου, στο Περαχώρι, αναζητώντας με το βλέμμα μου το σπίτι του βοσκού τ' Ανωγεινού αοριού τση μαντινάδας, αγαπώ κάποια πράγματα, ίσως και πιότερο από κάποιους που μπορεί να σου συστήνονται ...υπερπιστοί, και λίγους συγγραφείς λάτρεψα σαν τον κυρ-Αλέξανδρο τον Παπαδιαμάντη. Ωστόσο, με τρομάζουν τα πολιτικά λόγια όταν αρθρώνονται από στόματα κληρικών. Γιατί πάει ο νους μου στην Περσία και στο Αφγανιστάν, με τις εικόνες των καλλίγραμμων κι' ομορφοντυμένων γυναικών στα πανεπιστήμια της δεκαετίας του '60, που 'ταν αιτία ο πολιτικός λόγος κάποιων "κληρικών" και βρέθηκαν με τσαντόρ και μπούργκες απότομα. Γνωρίζω για την λειτουργία που γινόταν από παλιά, για να μπορούν να μεταλάβουν κι' οι κτηνοτρόφοι. Με τρόμαξε μόνον εκείνο το "ΜΟΝΟ για άντρες". Κι' αυτό αποκάλεσα "αίρεση". Γιατί δεν μπορώ να σε φανταστώ να βγάζεις έξω γυναίκα, που σαν την Καλλιπάτειρα τόλμησε να εισέλθη σε "άδυτο"...

ΟΔΥΣΣΕΥΣ  ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Χρυσή Αυγή στο Μνημόσυνο της Α’ Μοίρας Καταδρομών στο Μάλεμε Χανίων - Φωτορεπορτάζ

Κυριακή 31 Ιουλίου, Στρατόπεδο 1ης Μοίρας Αλεξιπτωτιστών, Μάλεμε Χανίων.Ο Ελληνισμός τιμά τους Ήρωες της Α’ΜΚ που συνέτριψαν τον Αττίλα στην Κύπρο το 1974. Από αυτό το τιμημένο Στρατόπεδο ξεκίνησαν οι 300 ηρωικοί Καταδρομείς, που με Διοικητή τον Γεώργιο Παπαμελετίου έγραψαν νέες σελίδες δόξας και πολεμικών κατορθωμάτων στην Ελληνική Ιστορία. Κλιμάκιο της Τ.Ο. Χανίων της Χρυσής Αυγής έδωσε το παρόν στην εκδήλωση. Ο εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής με τον Διοικητή της 1ης Μοίρας Αλεξιπτωτιστών: Η Πολεμική Σημαία της Α’ Μοίρας Καταδρομών: Οι Αλεξιπτωτιστές του Αγήματος Απόδοσης Τιμών: Έφεδροι Καταδρομείς τραγουδούν το ριζίτικο: Ριπές στον αέρα συνοδεύουν το προσκλητήριο νεκρών:

ΑΚΟΥ ΥΠΑΣΤΥΝΟΜΕ ΛΩΛΗ...

Ώστε, είναι "οι άλλοι" που γύρω σου έστησαν τείχη, "συνάδελφε" υπαστυνόμε , που ευκαιρία βρήκες, απ' τον Καβάφη ν' απαγγείλεις, ό,τι σε ...βόλεψε. "Οι άλλοι", λοιπόν. Αυτός ο "βραχνάς", που, ενίοτε,  λειτουργεί σαν άλλοθι, για όσα οι ίδιοι εκλαμβάνουμε σα στάση ανερμήνευτη των υπολοίπων που ζούμε ανάμεσά τους. Μόνο που αυτοί "οι άλλοι", στη δική σου ...περίπτωση, γεννήθηκαν από την ίδια φυσική διεργασία που κι' ο ίδιος γεννήθηκες : είναι όταν το σπερματοζωάριο συναντά το ωάριο και γεννά τη ζωή. Το ..."πίσω σύντροφοι, πέσαμε σε σκατά", που εν εκ των σπερματοζωαρίων ανακράζει ενίοτε, δεν έχει να κάμει με κείνη τη λειτουργία της φύσης, "συνάδελφε" υπαστυνόμε, που ανασύρει εκ του "μη όντος" το "ον". Πώς να το κάμωμε ; Πολλοί θα θέλανε να ...χτυπούνε τα δάχτυλα και να ...φυτρώνει ψωμί, αλλά μέχρι να "βγει" το ψωμί, χρειάζεται σπορά και θέρισμα κι' άλεσμα και ζύμωμα και ψήσιμο…

Ανακοίνωση Τ.Ο Χανίων Χρυσής Αυγής για τα επεισόδια ακροαριστερών με την αστυνομία

Για μια ακόμη φορά γίναμε μάρτυρες της βίαιης και εγκληματικής συμπεριφοράς των γνωστών σταλινοφασιστών της πόλης που στα χρόνια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ έχουν εκτροχιαστεί χρησιμοποιούμενοι ως χρήσιμοι ηλίθιοι των ιδεολογικά ομοίων τους που κυβερνούν τον τόπο. Ρόπαλα, πετροπόλεμος κουκούλες, απειλές κατά της ζωής πολιτών που δεν συμμορφώνονται με τις… δικές τους κομμουνιστικές ιδεοληψίες, φτάνοντας δε και στο σημείο να επιτεθούν με δολοφονική πρόθεση πετροβολώντας 200 άτομα μια οικογένεια με 2 μωρά (το ένα μάλιστα λίγων μηνών) που τόλμησαν να εισέλθουν στο γραφείο μας. Η Χρυσή Αυγή στα Χανιά έχει παρουσία σχεδόν 3 δεκαετίες και θα συνεχίσει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του εθνικιστικού αγώνα, κι αυτό σύντροφοι δεν μπορείτε να το αλλάξετε ούτε με δολοφονικές επιθέσεις ούτε με τα γνωστά παραληρήματα και ψέματα που διαδίδετε. Ο… «λαός» των Χανίων που εσείς συνεχώς επικαλείστε είναι οι 200 εγκληματίες κουκουλοφόροι που αποτελούν τα τάγματα εφόδου της άκρας αριστεράς στην πόλη και μ…