Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"ΥΒΡΙΣ" ΚΑΙ "ΝΤΕΝΕΚΕΔΕΣ ΞΕΓΑΝΩΤΟΙ"...

Ασφαλώς και δεν σχετίζεται με την παραβίαση του φυσικού νόμου, όπως ορίζεται η "ύβρις", στην αληθινή της έννοια, ο τίτλος. Αλλά, είναι η ετυμολογία του "βρισίματος" που οδήγησε στη χρήση του όρου, καίτοι, παραβίασις ενός "φυσικού" κοινωνικού νόμου, που επιτάσσει τον αλληλοσεβασμό, είναι κατ' ουσίαν η καταφυγή σε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς προς τον άλλον. Όμως η ουσία του ζητήματος ανάγεται κυρίως στο κίνητρο εκείνου που "βρίζει" τους άλλους. Και χωρίς να εννοούμε, λέγοντας "κίνητρο", την επιδίωξη απώτερου σκοπού (δεν είναι αυτό το θέμα του παρόντος κειμένου), αλλά κυρίως την προσωπική σχέση του "υβριστή" (ή, επί το ακριβέστερον, κακολόγου), με τους λόγους που καταφεύγει στην κακολογία για τον άλλον. Ε, λοιπόν, ο κακολόγος, κατά κανόνα, καταφεύγει στο "βρίσιμο", ακριβώς επειδή διακατέχεται από πλήρη αυτεπίγνωση αδυναμίας για άρθρωση λόγου ουσιαστικού. Και φυσικά απευθύνεται σε αναλόγου ποιότητος "αυτιά", με ακριβή "στόχευση" στο "θυμικό" και όχι στο "λογικό" στοιχείο των ακροατών του. 
Κι' επειδή, ουδόλως προσδοκώ "εσωτερικές αναπλάσεις χαρακτήρων", καρφί δεν μου καίγεται για την ατομική διάσταση τοιούτων συμπεριφορών. Εκείνο που έχει σημασία, είναι η "πρακτική" του "βρισίματος" στην πολιτική της διάσταση και μόνον. Διότι δεν απευθύνεται στο "θυμικό" μεμονωμένων ατόμων, για ιδιωτικής φύσεως ζητήματα, αλλά σε μαζοποιημένα σύνολα "πολιτών".
Είναι η "πρακτική"  των (για να "δανειστώ" μιαν έκφραση του Αρχηγού της Χρυσής Αυγής στο τελευταίο Συνέδριο) "ξεγάνωτων ντενεκέδων" που, δυστυχώς, βρίσκουν "στέγη" (ή, επί το ακριβέστερον, ...καταφύγιο) σε κάθε "πολιτικό χώρο", των οποίων η απουσία πνευματικής ποιότητος, "αναπληρώνεται"(ευτελώς) με χυδαιότητα, στον λόγο και στη συμπεριφορά.  Είναι οι αντίστοιχοι των τραμπούκων, που προβάλλουν τα ...μπράτσα τους, ως "υποκατάστατο" της αμορφωσιάς τους. Ομοίως όπως οι τελευταίοι αγκιστώνονται σε νόθες ερμηνείες αξιακής σύγκρισης του "αίματος των ηρώων" με το "μελάνι των σοφών", σάμπως ο Μαβίλης δεν έπεσεν εθελοντής στη μάχη, σάμπως ο Σαραντάρης δεν χάθηκε από κακουχίες πολέμου, ή σάμπως ο Αισχύλος δεν ήθελε να αναγραφεί στον τάφο του, το γεγονός ότι πολέμησε στο Μαραθώνα και μόνον, έτσι κι' οι κακολόγοι προβάλλουν τη συναισθηματική "δυναμική" του "βρισίματος" του "αντιπάλου" έναντι του (γι' αυτούς) "ευπρεπίστικου" τρόπου εκείνων που ειρωνεύονται (τρομάρα τους), ...θεωρώντας τους "απλά θεωρητικούς", επικαλούμενοι ..."άμεσο αποτέλεσμα" για τις απώτερες πολιτικές επιδιώξεις του "χώρου" στον οποίο ...δηλώνουν ότι "ανήκουν". Κι' ασφαλώς "επαινούν" (σε ...ασορτί "σύμπλευση" με το δικό τους υβρεολόγιο) την κάθε (μεταστοιχειωμένη σε ...απόφανση) ασυναρτησία, "χαϊδεύοντας τ' αυτιά" του κάθε περιστασιακού ανερμάτιστου "οπαδού" που την ξεστομίζει ..."φιλοδοξώντας" να υπαγορεύσει ..."ιδεολογική ταυτότητα".
Και φυσικά, δεν γλυτώνει απ' το "βρίσιμο" όποιος, από τον "χώρο" τους (και προπαντός αυτός) "οσμίζονται" πως τους ..."πήρε πρέφα"...

ΟΔΥΣΣΕΥΣ  ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΤΑΞΕΙΔΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΕ ΒΕΛΙΕ...

Του "τέλους" δεν ήθελα να 'ναι "προσφώνηση", τούτο το κείμενο. Μας πώς να μπορέσεις να κρύψεις το νότισμα, που υγραίνει τα μάτια αθέλητα, όταν το ανερμήνευτο "είναι" της αληθινής έκφρασης "καπακιάζει" τα περιττά και τα ...έχοντα "στόχους", "σκοπούς" και "ωφέλη", ...σκευάσματα λόγου ;  Κι' είναι αληθινή η προσμονή, όλα τούτα ν' ακυρωθούν απ' την εξέλιξη, κι' ας μοιάζει ο γράφων ηλίθιος, σαν κι' εκείνον που πρόκαμε να "προβλέψει", εκείνο που τελικά έμεινε έρμαιο, ως γεγονός κι' "αποτέλεσμα", κι' αποδείχτηκε "ψεύτης".  Το 'χω ξαναγραμμένο σε τούτο το "βήμα", πως είναι ο θάνατος που επικυρώνει τη μεγαλοσύνη του βίου ή ακυρώνει ό,τι πρωτύτερα φάνταζε μεγαλειώδες, στομφώδες κι' εν τέλει δεν ήταν παρά λόγου ανάξιο και "μικρό".  Μα ο συνειδητός δρόμος για τον βέβαιο θάνατο, ο δρόμος που εξαγνίζει, είναι ό,τι ξεμακραίνει τον άνθρωπο από…

Η Χρυσή Αυγή στο Μνημόσυνο της Α’ Μοίρας Καταδρομών στο Μάλεμε Χανίων - Φωτορεπορτάζ

Κυριακή 31 Ιουλίου, Στρατόπεδο 1ης Μοίρας Αλεξιπτωτιστών, Μάλεμε Χανίων.Ο Ελληνισμός τιμά τους Ήρωες της Α’ΜΚ που συνέτριψαν τον Αττίλα στην Κύπρο το 1974. Από αυτό το τιμημένο Στρατόπεδο ξεκίνησαν οι 300 ηρωικοί Καταδρομείς, που με Διοικητή τον Γεώργιο Παπαμελετίου έγραψαν νέες σελίδες δόξας και πολεμικών κατορθωμάτων στην Ελληνική Ιστορία. Κλιμάκιο της Τ.Ο. Χανίων της Χρυσής Αυγής έδωσε το παρόν στην εκδήλωση. Ο εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής με τον Διοικητή της 1ης Μοίρας Αλεξιπτωτιστών: Η Πολεμική Σημαία της Α’ Μοίρας Καταδρομών: Οι Αλεξιπτωτιστές του Αγήματος Απόδοσης Τιμών: Έφεδροι Καταδρομείς τραγουδούν το ριζίτικο: Ριπές στον αέρα συνοδεύουν το προσκλητήριο νεκρών:

Ανακοίνωση Τ.Ο Χανίων Χρυσής Αυγής για τα επεισόδια ακροαριστερών με την αστυνομία

Για μια ακόμη φορά γίναμε μάρτυρες της βίαιης και εγκληματικής συμπεριφοράς των γνωστών σταλινοφασιστών της πόλης που στα χρόνια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ έχουν εκτροχιαστεί χρησιμοποιούμενοι ως χρήσιμοι ηλίθιοι των ιδεολογικά ομοίων τους που κυβερνούν τον τόπο. Ρόπαλα, πετροπόλεμος κουκούλες, απειλές κατά της ζωής πολιτών που δεν συμμορφώνονται με τις… δικές τους κομμουνιστικές ιδεοληψίες, φτάνοντας δε και στο σημείο να επιτεθούν με δολοφονική πρόθεση πετροβολώντας 200 άτομα μια οικογένεια με 2 μωρά (το ένα μάλιστα λίγων μηνών) που τόλμησαν να εισέλθουν στο γραφείο μας. Η Χρυσή Αυγή στα Χανιά έχει παρουσία σχεδόν 3 δεκαετίες και θα συνεχίσει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του εθνικιστικού αγώνα, κι αυτό σύντροφοι δεν μπορείτε να το αλλάξετε ούτε με δολοφονικές επιθέσεις ούτε με τα γνωστά παραληρήματα και ψέματα που διαδίδετε. Ο… «λαός» των Χανίων που εσείς συνεχώς επικαλείστε είναι οι 200 εγκληματίες κουκουλοφόροι που αποτελούν τα τάγματα εφόδου της άκρας αριστεράς στην πόλη και μ…